ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

Συνάδελφοι, εδώ θα βρείτε ιδέες, εισηγήσεις αλλά και σχέδια μαθήματος για τη διδασκαλία του μαθήματος της Βιβλιοθήκης.
  • Τι χρώμα έχει η μουσική;
Τα παιδιά ακούνε τη μελωδία και προσπαθούν να τη συνδέσουν με κάποιο γνωστό τους παραμύθι. Ζητείστε τους να εικονογραφήσουν τη μελωδία, αφού συζητήσετε τις ιδέες και τις σκέψεις τους στην τάξη.



  • Ένα φίδι ...τρομερό!
Μια φορά κι έναν καιρό, ζούσε ένα φίδι τρομερό, που δεν έχανε καιρό. Μόλις έβλεπε μια πόλη, να τη φάει ήθελε όλη...

Δείτε εδώ όλη την ιστορία και τυπώστε την!


Ξεχωρίστε τα κομμάτια του παραμυθιού σαν να είναι κομμάτια ενός παζλ. Ζητείστε από τους μαθητές να τα σειροθετήσουν σωστά για να ξαναφτιάξουν την ιστορία.


  • Ο Τριγωνοψαρούλης

  • Ο Αυτάκιας
- Φύλλα εργασίας για το παραμύθι

  • Ο λαγός και η χελώνα
-Σχέδιο μαθήματος
-Ακρόαση παραμυθιού

  • Αν δράκοι πολλοί υπήρχανε στη γη
-Παρουσίαση παραμυθιού


  • Άλλες δημιουργικές δραστηριότητες:
-Επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη της περιοχής - φύλλα εργασίας
- Δημιουργία αφίσας ή διαφήμισης για το παραμύθι.
π.χ. αφίσα για παράσταση Καραγκιόζη
-Παίρνω συνέντευξη από έναν ήρωα.
-Αλλάζω το τέλος της ιστορίας.
-Γράφω μια δική μου ιστορία με τον ίδιο τίτλο.
-Χαρακτηρίζω έναν από τους ήρωες και δικαιολογώ τους χαρακτηρισμούς μου.
-Γράφω για τα συναισθήματα ενός χαρακτήρα και εξηγώ γιατί ένιωθε έτσι.
-Γράφω μια επιστολή στο/στη συγγραφέα και λέω τη γνώμη μου για το βιβλίο (τι μου άρεσε, τι θα άλλαζα, τι θέλω να ρωτήσω κλπ).
-Φαντάζομαι κάποιους ήρωες σε δέκα χρόνια. Πώς να είναι άραγε η ζωή τους;
-Γράφω ένα δικό μου διάλογο ανάμεσα στους ήρωες της ιστορίας.
-Γράφω ένα δελτίο ειδήσεων με τα γεγονότα/εξελίξεις της ιστορίας του βιβλίου.
-Φτιάχνω ένα ποίημα για την ιστορία που διάβασα.
-Εικονογραφώ σκηνές από το παραμύθι που διάβασα.
π.χ. Εικονογράφηση της ιστορίας "Σκουλουκούιν"
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ...
-Τρόποι αξιοποίησης του εικονογραφημένου παιδικού βιβλίου
-Φτιάχνω ένα σταυρόλεξο με στοιχεία/λέξεις που σχετίζονται με την ιστορία που διάβασα.
-Μετατρέπω την ιστορία σε κόμικς.
-Γράφω αινίγματα για τους ήρωες του βιβλίου.




 

1 σχόλιο:

  1. Πολύ ωραίες οι δημιουργικές δραστηριότητες που αναφέρεις. Μια άλλη εισήγηση θα ήταν να εικονογραφήσουν τα παιδιά των ήρωα ενός παραμυθιού έτσι όπως οι ίδιοι τον φαντάζονται ή θα ήθελαν να είναι. Επιπλέον θα μπορούσαν, με τους ήρωες ενός παραμυθιού να σκεφτούν μία δική τους ιστορία. Κάτι τελευταίο. Ξαναγράφουν το παραμύθι αλλάζοντας ένας γεγονός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή